[REQUEST]
Kurs powstał z myślą o osobach, które chcą poznać cały proces tworzenia leveli od koncepcji do finalnego wyglądu oraz zrozumieć go z perspektywy niezależnego twórcy gier.
Czego się nauczysz:
- tworzenia realistycznego i dynamicznego oświetlania
- zarządzania projektem w silniku
- eksportowania modeli do silnika i pracy z content browserem
- budowanie poziomów z modularnych assetów
- zmiany wyglądu sceny za pomocą post procesów
- obsługi edytora Unreal Engine 4
- dodawania efektów cząsteczkowych takich jak np. kurz czy dym
- dobierania ustawień kamer i renderingu
Zastanawiasz się jak powstaje grafika do współczesnych gier 3D takich jak chociażby Doom, Unreal Tournament czy Alien Isolation? Chciałbyś pracować przy powstawaniu takich projektów lub tworzyć modele 3D i zarabiać sprzedając je w sieci? W takim razie to właśnie dla ciebie przygotowaliśmy tę serię kursów. Zdobędziesz dzięki niej komplet wiedzy, umiejętności i opanujesz workflow, który powinien znać każdy profesjonalny grafik 3D, który chce ukierunkować się na pracę związaną z branżą gier.
Zostań level designerem!
W trzecim kursie poświęconym tworzeniu środowisk do gier 3D zajmiemy się pracą w Unreal Engine 4, jednym z najbardziej cenionych silników na rynku. Przeniesiemy do niego stworzone przez nas modele i tekstury oraz omówimy najważniejsze narzędzia i funkcje edytora oraz podstawowe zasady budowy poziomów. Environment art przez wiele lat był w branży gier pracą wykonywaną przez wąską grupę specjalistów. Dzięki dostępności silnika UE dla każdego i szkoleniu takie jak to, sytuacja zmieniła się, a Ty już dziś możesz popchnąć swoją karierę właśnie tym kierunku.
Zarządzanie projektem
Znajomość Unreal Engine to jedno, a specyfika pracy z tego typu projektem, to coś zupełnie innego. Początkujące osoby mogą mieć olbrzymi problem, aby się w tym wszystkim odnaleźć. W tym kursie poznasz więc nie tylko narzędzia, ale właśnie techniki i najważniejsze zasady pracy z level design. Zobaczysz jak katalogować swoje assety, zapisywać wersje i poziomy, pilnować skali czy przyporządkowywać elementy w scenie na warstwach. Dzięki dobrym praktykom, które Ci przekażę i z których sam na co dzień korzystam, będziesz mógł pracować efektywnie i unikniesz frustrujących sytuacji w przyszłych projektach.
Dynamiczne oświetlenie
Realistycznie wyglądające sceny to już nie tylko domena offline’owych silników renderujących takich jak np. VRay. Unreal Engine pozwala na prawdziwą zabawę oświetleniem i osiąganie niesamowitych wręcz efektów. W kursie poznasz różnice między światłem statycznym, wypalanym na modelach a światłami dynamicznymi. Dzięki kombinacji tych dwóch metod, będziesz mógł tworzyć niezwykle klimatyczne i realistyczne sceny. Pokażę Ci również jak zarządzać ustawieniami oświetlenia i jak będzie się ono zachowywać w przypadku różnych materiałów.
Post processing, particles, rendering
Ostatnim etapem naszej pracy będzie efektowne zaprezentowanie wykonanego przez nas poziomu. Pokażę Ci, które ustawienia na tym etapie będą najważniejsze, jak zadbać o postprocessing, efekty cząsteczkowe czy zaprojektować decale. Wykorzystamy wbudowany w silnik tryb gry trzecioosobowej z animowaną postacią, która będzie mogła poruszać się po scenie. Wprowadzimy również do projektu kamery i zadbamy o ich odpowiednią pracę, tak by finalny render prezentował się ciekawie i profesjonalnie.
----------
Wprowadzenie.
1.1 Wstęp 03m 01s
1.2 Jak korzystać z materiałów 04m 08s
Przygotowanie modelu na podstawie zdjęcia.
2.1 Przygotowanie do eksportu - wstęp 01m 25s
2.2 Przygotowanie do eksportu - materiały, cz. 1 10m 11s
2.3 Przygotowanie do eksportu - materiały, cz. 2 09m 37s
2.4 Przygotowanie do eksportu - nazwy i pivoty 15m 20s
2.5 Eksport przy użyciu skryptu 07m 10s
Pierwsze kroki w Unreal Engine.
3.1 O silniku 05m 49s
3.2 Instalacja UE4 07m 18s
3.3 Utworzenie projektu i nawigacja viewportu 15m 42s
3.4 Interfejs - content browser 10m 14s
3.5 Interfejs - modes 09m 11s
3.6 Interfejs - world outliner details 14m 03s
3.7 Import assetów 14m 52s
3.8 Material Editor 12m 34s
3.9 Ustawienia materiałów - trim sheets 18m 28s
3.10 Materiały - podłogi Podgląd 07m 07s
3.11 Materiały - brama 09m 18s
3.12 Plugin substance 16m 09s
3.13 Materiały substance - metale 13m 24s
3.14 Materiały - plastik 13m 44s
3.15 Materiały - szkło 09m 33s
Level Design.
4.1 Rozłożenie modeli w scenie, cz. 1 12m 51s
4.2 Rozłożenie modeli w scenie, cz. 2 08m 24s
4.3 Sufity 26m 43s
4.4 Kontenery 08m 29s
Światło.
5.1 Rodzaje świateł w Unreal Engine 15m 09s
5.2 Ustawienie świateł 18m 41s
5.3 Lightmass 18m 44s
5.4 Reflection capture 11m 09s
5.5 Rewizja świateł 17m 46s
5.6 Rewizja materiałów 08m 06s
5.7 Volumetric fog 12m 38s
Post procesy i finalne ustawienia.
6.1 Post process volume 26m 38s
6.2 World settings Podgląd 04m 22s
6.3 Game mode blueprint 05m 01s
Finalna prezentacja projektu.
7.1 Decale - wstęp 18m 34s
7.2 Projektowanie decali 19m 12s
7.3 Particle 05m 44s
7.4 Narzędzie sequencer 16m 15s
7.5 Animacja kamer 27m 51s
7.6 Render animacji i screenshoty 11m 59s
7.7 Zakończenie 07m 57s
|