Jeżeli pobieranie tego torrenta się zatrzyma to trzeba zamknąć i uruchomić ponownie program pobierający. Należy zamknąć go też w zasobniku systemowym (to koło zegara).
Napisz w komentarzu czy się pobrał, czy wymagało restartu, czym pobierałeś i czy będziesz seedował.
..::(Info)::..
Tytuł: Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne
Rok: 2016
Wydawca: Helion
Format: pdf
..::(Opis)::..
Odkryj niesamowity świat algorytmiki!
Naucz się definiować i opisywać problemy
Poznaj metody analizy problemów i znajdowania ich rozwiązań
Dowiedz się, jak realizować algorytmy za pomocą komputera
Całym otaczającym nas światem rządzą ścisłe reguły, choć nie zawsze wydaje się to takie oczywiste, a dostrzeżenie istniejących prawidłowości wymaga analitycznego spojrzenia i pewnego doświadczenia. Jeszcze większego doświadczenia i głębszej wiedzy wymaga definiowanie tych zasad i zapisywanie ich w postaci prostych ciągów operacji określanych mianem algorytmów. Wbrew pozorom nie jest to jednak umiejętność nie do zdobycia, a znajdowanie rozwiązań problemów spotykanych w codziennym życiu jest zajęciem niezwykle rozwijającym intelektualnie i… może okazać się świetną zabawą!
Łatwo się o tym przekonać, czytając książkę Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne. Prezentuje ona rzeczywiste problemy oraz sposoby ich analizowania dla wypracowania odpowiednich algorytmów, za pomocą których problemy te mogą zostać skutecznie rozwiązane, a także implementacje tych rozwiązań z wykorzystaniem komputerów. Ta niewielka książeczka umożliwia łatwe rozpoczęcie opracowywania metod praktycznego radzenia sobie z różnego rodzaju sytuacjami problemowymi, które spotyka się w codziennym życiu i stanowi doskonałe uzupełnienie książki Algorytmy napisanej przez tego samego autora.
Znajdziesz w niej:
Przykłady algorytmów w otaczającym nas świecie
Rozwiązania typowych problemów logicznych i matematycznych
Analizowanie, przeszukiwanie i porządkowanie zbiorów danych
Zastosowanie rekurencji w praktyce
Przenoszenie algorytmów na język zrozumiały dla komputerów
Znajduj skuteczne rozwiązania niewielkim kosztem!
Spis tre?ci
Wst?p
Oznaczenia i wyr??nienia w tek?cie
Rozdzia? 1. Dodaj do smaku szczypt? soli ? czy przepisy kulinarne s? algorytmami?
Rozdzia? 2. Jak budowano piramidy
Rozdzia? 3. Zabawy towarzyskie
3.1. Kto jest idolem?
3.2. Wybory lidera
Rozdzia? 4. Sprawno?? rosyjskich ch?op?w w mno?eniu ? jak mo?na upraszcza? sobie ?ycie
Rozdzia? 5. Rekurencja ? jak korzysta? z tego, co ju? znamy, lub jak ?zrzuci? robot?? na komputer
Rozdzia? 6. Liczby Fibonacciego ? jak by? doskona?ym
6.1. Wprowadzenie liczb Fibonacciego
6.2. Wyst?powanie liczb Fibonacciego w naturze
6.3. Doskona?e wymiary ? z?oty podzia? i pr?by wyja?nienia fenomenu liczb Fibonacciego
6.4. Znajdowanie liczb Fibonacciego
Rozdzia? 7. Nape?nianie naczy? za pomoc? algorytmu Euklidesa
7.1. Najwi?kszy wsp?lny dzielnik i algorytm naiwny
7.2. Algorytm Euklidesa
7.3. Przelewanie wody
Rozdzia? 8. Liczby pierwsze i liczby z?o?one
8.1. Badanie, czy liczba jest pierwsza
8.2. Generowanie liczb pierwszych
8.3. Wzory na liczby pierwsze
8.4. W pogoni za najwi?ksz? liczb? pierwsz?
Rozdzia? 9. Arytmetyka zegarowa ? o po?ytkach z reszt
9.1. Arytmetyka modularna ? szybkie dzia?ania na du?ych liczbach
9.2. Jak Chi?czycy radzili sobie ze sprawdzaniem frekwencji w oddzia?ach wojskowych
Rozdzia? 10. Przeszukiwanie zbior?w uporz?dkowanych i nieuporz?dkowanych ? o korzy?ciach z dbania o porz?dek
10.1. Gra w odgadywanie liczby
10.2. Poszukiwania w ksi??ce telefonicznej
10.3. W poszukiwaniu ksi??ek
10.4. Programy wspomagaj?ce
10.5. Zadania i pytania og?lne
? podsumowanie
Rozdzia? 11. Znajdowanie trwa?ych zwi?zk?w ? par tanecznych, ma??e?stw
11.1. Gra dla ca?ej klasy
11.2. Okre?lenie trwa?o?ci par
11.3. Algorytm znajdowania uk?adu trwa?ych par
11.4. Uog?lnienia i modyfikacje
11.5. Realizacja algorytmu znajdowania trwa?ego doboru w pary
Rozdzia? 12. Czy zawsze zyskujemy na zach?anno?ci?
12.1. Najmniej drobnych w kieszeniach
12.2. Powr?t do labiryntu ? i opuszczenie go metod? rozszerzania
Rozdzia? 13. Niewysokie drzewa ? szybkie automaty i kr?tkie kody
13.1. Szybko dzia?aj?ce automaty na monety
13.2. Skompresowane kody liter
13.3. Najszybsze scalanie wielu ci?g?w
Rozdzia? 14. Poszukiwanie z nawrotami
14.1. Rozmieszczanie hetman?w na szachownicy
14.2. Powr?t do labiryntu ? i wyj?cie z niego metod? zg??biania
Rozdzia? 15. Programowanie dynamiczne
O Autorze
Skorowidz
|