Terragen to potężne rozwiązanie do renderowania i animowania realistycznych środowisk naturalnych. Twórz całe światy z wyobraźni lub importuj zestawy danych terenu ze świata rzeczywistego i używaj Terragen 4, aby tworzyć możliwie najbardziej realistyczne wizualizacje. Kontrolujesz pogodę, krajobraz, rzeki, jeziora i oceany, słońca, księżyce i gwiazdy. Dzięki Terragen 4 masz pełną kontrolę nad sieciami cieniowania używanymi do terenów, tekstur, przemieszczeń mikropoligonów, chmur i rozkładów obiektów. Możesz reorganizować rurociąg cieniowania planetarnego, aby odpowiadał Twoim celom. Umieść trawę i drzewa, gdziekolwiek chcesz, a także inne obiekty w natywnym formacie TGO lub OBJ, które modelowałeś w oprogramowaniu innej firmy.
Cechy:
- Nowoczesny, adaptacyjny renderer podziałów.
- Modułowa architektura oparta na wtyczkach.
- Możesz tworzyć całe planety, rozległe widoki, małe ogrody skalne lub cokolwiek pomiędzy.
- Importuj obiekty 3D do renderowania. Eksportuj obiekty o wysokiej rozdzielczości.
- Wyrenderuj miliony głazów lub drzew, korzystając z funkcji «instance».
- Dodaj wiele pól wysokości do swojej sceny. Użyj proceduralnych terenów, które mogą obejmować całą planetę.
- Nadaj terenowi i innym obiektom niemal „nieskończoną” szczegółowość fraktalną.
- Teren nawisowy tworzony za pomocą przemieszczeń proceduralnych, przemieszczeń opartych na obrazach lub importowanej geometrii.
- Chmury objętościowe lub szybkie chmury «2,5D».
- Jakość produkcji dzięki wygładzaniu krawędzi i rozmyciu ruchu.
- Edytor grafów węzłów zapewniający pełną kontrolę nad shaderami i teksturami.
----------
[ENG]
Terragen is a powerful solution for building, rendering, and animating realistic natural environments. Create entire worlds from your imagination, or import real world terrain data sets and use Terragen to create the most realistic visualizations possible.
You control the weather, landscape, rivers, lakes and oceans, suns, moons and stars. With Terragen you have complete control over the shader networks used for terrains, textures, micropolygon displacements, clouds and object distributions. You can reorganize the planetary shading pipeline to suit your goals. Place grass and trees wherever you want, as well as other objects in native TGO or OBJ format that you have modeled in third party software.
Terragen has been used for visual effects in more than 30 feature films as well as numerous major TV productions, game development, VR environments, museum exhibits, documentaries, and more. Some of the largest and most respected visual effects companies in the industry rely on Terragen for their environment workflows, including Digital Domain, Industrial Light & Magic, Weta Digital, and MPC, to name a few. Terragen’s powerful displacement and atmospherics engines have garnered a reputation for accurate, photo realistic environments featuring detailed terrains, physically-based volumetric skies, and massive populations of instanced geometry. We have continued to improve these core strengths for Terragen 4, producing new creative options and render capabilities, improved performance, and enhanced workflows.
Features:
- Hybrid micropolygon and ray tracing renderer optimized for large displacements and very large landscapes.
- Flexible global illumination system for accurate lighting at any scale, from close-up, to distant, to planetary scale.
- Render entire planets, sweeping vistas, tiny rock gardens, or anything in between.
- Photorealistic atmosphere and sunlight.
- Volumetric clouds or fast “2.5D” clouds.
- Multiple scattering in volumetrics, full light interaction between volumetrics and surfaces.
- High dynamic range output; generate photorealistic environment maps and IBL sources.
- Production quality anti-aliasing and motion blur that renders quickly and efficiently.
- Import 3D objects for rendering.
- Render millions of plants and other objects using instancing. Billions of virtual polygons are handled with ease.
- Node graph editor for ultimate control over shaders and textures.
- Flexible planetary shading pipeline.
- Add multiple heightfields, textures and displacement maps to your scene.
- Procedural terrains that can span an entire planet.
- Apply almost “infinite” fractal detail to terrain and other objects.
- Overhanging terrain using procedural displacements, image-based displacements, or imported geometry.
- 3D painting of colours and masks that can control almost anything in the scene.
- Animation of almost any parameter
- Georeferencing options; automatic georeferencing for properly formatted GIS files, including GeoTIFF and more.
- Export high resolution objects from displaced surfaces.
Requirements:
64 bit version of Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 10 or Windows 11
Minimum 8GB of RAM – 16GB or more recommended
Minimum 2GHz Dual Core CPU – Quad Core or better recommended
----------
strona producenta: https://planetside.co.uk/
strona programu: https://planetside.co.uk/terragen-overview/
System operacyjny: Windows 7 SP1/ 8/ 10/ 11 (64bit)
----------
- zainstaluj program, uruchom
- w oknie, które się pojawi, w prawym dolnym rogu kliknij na "Add Key File"
- wskaż ścieżkę do pliku licencji, znajdującego się w folderze "License Key"
- kliknij na niego jeden raz lewym przyciskiem myszy
- w prawym dolnym rogu okna kliknij na "Otwórz"
- w oknie potwierdzającym, które się pojawi kliknij na "OK"
- program uruchomi się automatycznie
- koniecznie wyłącz program, uruchom program ponownie
----------
Opcjonalnie wyłącz sprawdzanie aktualizacji: zakładka Edit > Preferences > Software Updates > odznacz "Automatically check for updates" > kliknij na "OK"
----------
Screen po instalacji: https://i.ibb.co/ZKLMxgN/1.png
|