Artist = Future Islands
Genre = Synth Pop/Alternative Rock/Indie Rock
Country = USA
Format = Ogg Vorbis & mp3 (320 kbps)
What is Vorbis? -> https://xiph.org/vorbis/
Software = soundkonverter -> https://www.linux-apps.com/p/1126634/
Check the quality = Spek -> http://spek.cc/
------------------------------------------------------------------------
* = mp3
! = Ogg Vorbis, low quality
2008 - Wave Like Home
2010 * In Evening Air
2011 - On The Water
2014 - Singles
2017 - The Far Field (Japanese Edition)
Other ! Follow you (Pangea version) & Seasons (Waiting on you) (BADBADNOTGOOD Reinterpretation)
------------------------------------------------------------------------
Future Islands to amerykański zespół synthpop z siedzibą w Baltimore w stanie Maryland i podpisany z 4AD, w skład którego wchodzą Gerrit Welmers (klawiatury i programowanie), William Cashion (gitara basowa, akustyczna i elektryczna) oraz Samuel T. Herring (teksty i wokal). Zespół został założony w styczniu 2006 roku przez Welmersa, Cashion and Herringa - pozostałych członków studenckiego zespołu Art Lord & the Self-Portraits - oraz perkusistę Ericka Murillo.
Murillo odszedł w listopadzie 2007 roku, po czym zespół przeniósł się do Baltimore w stanie Maryland i wydał debiutancki album Wave Like Home przez brytyjską wytwórnię Upset The Rhythm w 2008 roku. Ich drugi album In Evening Air został wydany w 2010 roku przez Thrill Jockey, aw 2011 roku zespół wydał trzeci album On the Water przez tę samą wytwórnię.
Future Islands zyskały na znaczeniu w 2014 roku dzięki czwartemu albumowi Singles wydanemu przez 4AD. Singiel „Seasons (Waiting on You)” został uznany za najlepszy utwór 2014 roku przez Pitchfork, a NME i jego występ na Late Show z Davidem Lettermanem w marcu 2014 roku stały się najczęściej oglądanym filmem na stronie YouTube.
7 kwietnia 2017 roku zespół wydał swój piąty album The Far Field. Opisany przez Consequence of Sound jako „jeden z najlepszych zespołów na żywo w okolicy”, Future Islands zamknął główne sceny na największych festiwalach muzycznych na świecie - Coachella, Panorama, Bonnaroo i Glastonbury Festival, i wyprzedał wiele koncertów w Europie letnia trasa przed wydaniem albumu.
Styl muzyczny Future Islands został oznaczony jako synthpop, ale zespół rutynowo odrzucał tę klasyfikację, uważając się za „post-wave”, łącząc romantyzm nowej fali z siłą i popędem post-punku.
Członkowie zespołu wywodzili się z bardzo różnych środowisk muzycznych i wrażliwości: Sam Herring dorastał występując w hip-hopie, Gerrit Welmers - punk rock i heavy metal, a William Cashion - indie rock, grunge, krautrock i new wave, więc sporo wpływy synthpop zespołu pochodzą od niego. Cashion był także wielkim fanem The Cure i The Smashing Pumpkins, a wpłynęli na niego basiści Peter Hook z Joy Division i New Order oraz Kim Deal z The Pixies and The Breeders.
Podczas gdy Welmers i Śledź znaleźli wspólną płaszczyznę za pośrednictwem Gdańska i Kool Keith, to dzięki „Trans-Europe Express” Kraftwerka, z której próbowała Afrika Bambaataa, Cashion i Herring znaleźli wspólną płaszczyznę, tworząc Art Lord i autoportrety. Wyjaśnili:
„Naszymi początkami były Kraftwerk i Joy Division oraz New Order, więc wszystko to pochodziło z tych dźwięków ... Po prostu wykorzystaliśmy to, co mieliśmy do dyspozycji, a były to stare klawiatury Casio i Yamaha oraz pożyczony bas gitara, pożyczone wzmacniacze. Zebraliśmy razem to, z czym moglibyśmy tworzyć muzykę, dziwne shakery, twórcy dźwięków i inne rzeczy, i to po prostu poprowadziło nas w dół drogi. Tego rodzaju rzeczy zdefiniowały nas wcześnie i trzymaliśmy się tego dźwięku, wciąż malowałem tą paletą ”.
|