...( Info )...
Haemimont Games | producent
Paradox Interactive | wydawca
Premiera:
=======================
15 marca 2018
15 marca 2018 Steam
Gatunek: [Strategiczne, budowa miasta, ekonomiczne, kolonizacyjne, sandbox, science fiction
Tryb gry: single player
...( Opis )...
Surviving Mars to przeznaczona na platformę PC Windows strategiczna gra ekonomiczna z kategorii city builder, osadzona w realiach science fiction. Istotą rozgrywki jest budowa i zarządzanie pionierską kolonią marsjańską. Za stworzenie gry odpowiada bułgarska firma Haemimont Games, autor m.in. strategii ekonomicznej Tropico 5, kwestiami wydawniczymi zajęło się zaś Paradox Interactive (wydawca city buildera Cities: Skylines). W trakcie produkcji gry autorzy inspirowali się dziełami kultowych twórców science fiction, takich jak Isaac Asimov czy Arthur C. Clarke, oraz szeroko pojętą estetyką retrofuturyzmu.
Mechanika
W Surviving Mars zadaniem gracza jest zbudowanie sprawnie działającej kolonii na powierzchni Czerwonej Planety. Do naszych obowiązków należy zatroszczenie się o szereg kwestii, które mają bezpośredni wpływ na sukces projektu: zapewnienie dostępu do tlenu, wody, jedzenia i innych zasobów istotnych dla życia i zdrowia kolonistów, utrzymanie nieprzerwanego dopływu energii elektrycznej, prowadzenie operacji górniczych w celu wydobycia przydatnych materiałów, a także rozwijanie zaplecza naukowego, między innymi poprzez eksploracyjne eskapady w niezbadane zakątki planety oraz eksperymenty naukowe (mogące zaowocować nieprzewidzianymi rezultatami).
Kolonizacyjną przygodę rozpoczynamy od wybrania agencji kosmicznej, która zapewni wsparcie finansowe i materiałowe całemu przedsięwzięciu. Następnie wybieramy najodpowiedniejszą lokację dla naszej przyszłej kolonii i wysyłamy tam bezzałogową misję, złożoną ze zdalnie sterowanych łazików i robotów. Zadaniem tych mechanicznych astronautów jest wybudowanie podstawowej infrastruktury, do której będzie można bezpiecznie wysłać pierwszych ludzi. Warto dodać, że wybrany na początku sponsor, za którego pieniądze wyruszamy na Czerwoną Planetę, ma istotny wpływ na późniejsze etapy rozgrywki: organizacji nastawionej na zysk może zależeć na tym, aby nasza kolonia zajmowała się wydobyciem cennych kruszców i wysyłką ich na Ziemię, z kolei instytucja bardziej ideowa będzie nieprzychylnie patrzeć na wszelkie przypadki śmierci kolonistów.
Doprowadzenie kolonii do stanu, w którym możliwe jest przyjęcie pierwszych ludzi, nie jest sprawą trywialną, wymaga bowiem przygotowania szeregu systemów podtrzymywania życia. Co istotne, nawet po zorganizowaniu źródeł energii czy wody, systemy te mogą zostać uszkodzone czy też wyłączone z akcji przez czynniki środowiskowe. Dla przykładu: aby zaopatrzyć kolonię w wodę, nasze maszyny muszą dowiercić się do jej podziemnych złóż, a następnie przygotować mechanizm pompujący ją do zbiorników na powierzchni. Zbiorniki te narażone są zaś na działanie niskiej temperatury. Zimno spowoduje też zwiększenie zapotrzebowania kolonii na energię ? co może stanowić spory problem, jeśli w tym samym czasie burza piaskowa pokryła baterie słoneczne warstwą pyłu.
Dobrze zaprojektowana i funkcjonalna kolonia może stać się domem dla dziesiątek, czy nawet setek mieszkańców, z których każdy posiada indywidualne cechy (w rodzaju wysokiej ambicji, wiotkiej budowy ciała, czy też pracoholizmu) oraz cztery wskaźniki: stanu fizycznego, zdrowia psychicznego, morale, a także ogólnego komfortu. Stan fizyczny kolonisty zależy od środowiska, w jakim przebywa: niedostatek tlenu czy wody ma negatywny wpływ na jego zdrowie. Częste narażenie na czynniki stresujące oraz brak poczucia bezpieczeństwa odbija się zaś negatywnie na psychice danej osoby, co może ją w końcu doprowadzić do załamania nerwowego. Wskaźnik morale oznacza, jak bardzo dany kolonista jest chętny do pracy dla dobra kolonii ? niski jego poziom zwiększa prawdopodobieństwo, że mieszkaniec dopuści się przestępstwa.
Ostatni współczynnik, czyli poziom komfortu, wskazuje, jak bardzo kolonista jest zadowolony z życia. Mieszkańcy czujący się dobrze w swoim nowym domu są otwarci na możliwość posiadania dzieci. Pierwsze narodziny na Marsie to nie tylko wielki moment w historii kolonii, ale też zwiastun możliwości uniezależnienia liczby kolonistów od transportów z Ziemi. Jest to o tyle istotne, że pewne wydarzenia mogą pozbawić nas możliwości wezwania nowych ochotników z Błękitnej Planety ? od prozaicznego bankructwa sponsorującej nas agencji, aż do wybuchu trzeciej wojny światowej, po której nie będzie już kogo wzywać.
Sandboksowy model Surviving Mars urozmaicają tak zwane Tajemnice (mysteries), czyli opcjonalne scenariusze i wydarzenia wprowadzające do stosunkowo realistycznego świata gry klasyczne motywy science fiction. Początkiem takiego zadania może być np. pojawienie się niezidentyfikowanych obiektów w pobliżu kolonii. Badanie Tajemnic niesie ze sobą ryzyko: może przynieść nam zarówno wielkie zyski, jak i doprowadzić do katastrofy.
...( Dane Techniczne )...
System operacyjny: Windows 7/8/10 (x64)
Procesor: Intel Core i3-4130
Pamięć: 4 GB
Karta graficzna: GeForce GT 620 / Radeon HD 6450
Karta dźwiękowa: Zgodna z DirectX 9.0c
Wolne miejsce na dysku twardym: 6 GB
INSTALACJA:
1. Zainstaluj grę z pliku .exe/.bin
2. Wyłącz firewall (blokuje wszystkie pliki exe w trybie online)
3. Graj
4. Wsparcie programistów. Pamietaj, jeśli ci sie podoba kup oryginal !
Zmień język w menu gry
Additions
Surviving Mars: Deluxe Edition Upgrade Pack
Surviving Mars: Mysteries Resupply Pack
Surviving Mars: Marsvision Song Contest
Surviving Mars: Stellaris Dome Set
Surviving Mars: Colony Design Set
Surviving Mars: Space Race
Other
Surviving Mars: Artbook (.pdf)
Surviving Mars: Wallpaper (.png)
Surviving Mars: Original Soundtrack (.mp3)
Description By Mozaykin
|